dinsdag 27 januari 2009

Webverkoop steeds populairder

Bijna twee op de drie grote retailorganisaties in Nederland doet op de een of andere manier aan webverkoop. Dat is aanzienlijk meer dan een jaar geleden, toen nog niet de helft online actief was. Dat schrijft vakblad RetailTrends op basis van een eigen onderzoek onder bijna 160 winkelformules. De online participatiegraad groeide van 44 pct in 2007 tot 62 pct in het afgelopen jaar. Een behoorlijke groei dus, overigens 17 pct plaatst slechts een beperkt aanbod op internet.

RetailTrends is opgevallen dat winkeliers hun aanbod geleidelijk uitbreiden met aanverwante producten en diensten. Zo verkoopt Profile fietsarrangementen van De Jong Intra Tours, terwijl ook Hema, Marskramer en Trekpleister reizen aan hun assortiment hebben toegevoegd. In navolging van merkfabrikanten die lijn- en merkextensies hebben gelanceerd, melken nu ook retailers hun merk (of platweg klantcontacten) uit met digitale schapextensies

ISAAC biedt ook uitgebreide mogelijkheden voor retailers om online actief te zijn. Twee voorbeelden: Megapool en Modern.nl

bron: Adformatie 4